На някои хора им е доста трудно да приемат спасение, което е „само чрез вяра, само по благодат и единствено чрез кръвта на Господ Исус“. Те изпитват нужда да направят нещо, да допринесат с нещо към основанията един ден да бъдат приети в небето. Основаното на дела спасение е погрешна представа сред много т.нар. „християнски“ групи – по същия начин, както „основаното на дела освещение“ е проблем за други (т.е. представата, че ще трябва да се съобразявам с определен набор от традиции или нравствени практики, за да съм сигурен, че не съм изгубил достъпа си до небето). При всички случаи когато бъдем спасени, ние биваме призвани да вършим добри дела и да принасяме живота си в служба на Бога. Нашият живот би следвало да свидетелства пред околните посредством плодовете на правдата.
Историята на богатия млад управник ни помага да намерим равновесието между безусловния подарък от Бога и необходимостта да принасяме живота си в служение и дори в жертва като следствие от получената свише благодат.
18И някой си началник Го попита, казвайки: Благи Учителю, какво да сторя, за да наследя вечен живот?
19А Исус му рече: Защо Ме наричаш благ? Никой не е благ, освен един Бог. 20Знаеш заповедите: „Не прелюбодействай”; „Не убивай”; „Не кради”; „Не лъжесвидетелствай”; „Почитай баща си и майка си”;
21А той каза: Всичко това съм опазил от младостта си.
22Исус, като го чу, каза му: Едно още не ти достига. Продай всичко каквото имаш и раздай на сиромасите, и ще имаш съкровище на небето; ела и Ме следвай! 23Но той, като чу това, наскърби се много, защото беше твърде богат.
24И Исус, като го видя, каза: Колко мъчно ще влязат в Божието царство онези, които имат богатство! 25Защото по-лесно е камила да мине през иглени уши, отколкото богат да влезе в Божието царство.
26А онези, които чуха това, рекоха: Тогава кой може да се спаси?
27А Той каза: Невъзможното за човеците за Бога е възможно.
28А Петър рече: Ето, ние оставихме своето и Те последвахме.
29А Той им рече: Истина ви казвам, няма никой, който да е оставил къща или жена, или братя, или родители, или чада заради Божието царство, 30който да не получи многократно повече в сегашно време, а в идещия свят – вечен живот.